Betraktelser och funderingar ur en mattes synvinkel

Betraktelser och funderingar ur en mattes synvinkel

söndag 4 november 2012

Inkallningen





Selma och jag har sovit över hos min mamma, a.k.a Selmas favorit, efter en helskön kväll som bl.a. innefattade att Selma bar iväg med en bag in box!
Living the concept "Fyllehund" kan man säga...

Idag har varit en grå och kall novemberdag. Hade inte Selma dragit ut mig hade jag nog stannat inne under en filt hela dan men nu kan även den mest trista söndag bli en skön promenad och träning!
Vi fostrar ju Selma efter regeln att hon gärna ska få jobba lite för sin belöning och det är bara att bita ihop för min del och leva som jag lär!

Säga vad man vill om Märsta, - det är ju ingen världsmetropol, men utbudet av riktigt stora och fina hundrastgårdar är bra! Idag blev det mest ett kort lydnadspass med inkallning. Snart ska jag fortsätta med apportbocken också men eftersom Selma inte förstår vitsen med att hålla i en massiv träkloss bara sådär så ska jag jobba med klicker för att shapa in det momentet. Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar